MR2
supra01 2006.12.31. 12:56
NYOMJÁTOK MEG A NYILAT
Egyes tuningőrültekkel nem könnyű. Semmi sem elég jó nekik és mindenen változtatni akarnak még valamit. A legmerészebbek tovább mennek és azokat a dolgokat is kezelésbe veszik, amik már eleve változást jelentenek, például a spoilereket, a szárnyakat és a küszöböket.
Angliában találjuk a legtöbb ilyen embert, ezért ott terjedt el leginkább a tuningnak ezen fajtája. Itt van például Craig Conway, aki egy Toyota MR2 Turbóból faragta saját, öntörvényű, de izgalmas álomkocsiját. A Toyota hátsóját díszítő "agancson" leginkább fennakadni lehet, pedig az valaha (ki gondolná?) egy hátsó szárny volt. De az eredeti szárny Craig ízlésének túl hétköznapi volt, aminek a felső légterelő lap látta kárát. A megmaradt tartólábakat egy kicsit megnagyobbították és lekerekítették, így meg is voltak az MR2 szarvai.
Egyedi átépítés
Angol barátunk az egész átépítés alatt hű maradt őrült stratégiájához. Az összes változtatás közül még a teljes letisztítás volt a legártalmatlanabb, ezután jött csak a neheze, melyek során a Veilside karosszériakészlet frontján a légbeömlőket megnagyobbították és további Mini Sports légbömlőkkel optikailag teljesen megváltoztatták. A küszöböket is Mini Sports szellőzőkkel egészítették ki, a hátsó lökhárítót pedig teljesen letisztították és legömbölyítették. Jó sok műanyaggal még a DTM tükröket is sikerült Bomex stílusúra alakítani. Ehhez képest a morcosítás és az átalakíott Seat Ibiza hátsó lámpák beépítése szimpla ujjgyakorlat volt. Végül egy tökéletes köntös került az így átalakított karosszériára. Ugye mindenki egyetért, hogy az Autovision metálzöldjénél nem sok feltűnőbb szín létezik?
Mindent? Miért ne?
Egy ilyen fullos történetnél -még akkor is, ha egy sportkocsiról van szó- szinte kötelező az airride futómű. Craig egy Ryavern Hydraulics futómű mellett döntött, ami kitűnően egészíti ki a 7,5x19-es Alba Bank 797-es krómfelnikből és 215/35-ös ill. 235/35-ös gumikból álló kerékgarnitúrát. De ez nem az egyetlen technikai változás, amivel szigetlakó barátunk előáll. A már amúgy is izmos, 245 lóerős motor teljesítményét egy nitrórendszer növeli tovább szükség esetén. Hát igen, lassan az elakadásjelző és az izzókészlet mellett ez is a kötelező felszerelés része lesz. A 2 literes motort tovább erősíti a Blitz levegőszűrő, a Blitz lefújószelep, a polírozott és krómozott de-cat hengerenkénti leömlő, a Samco szívócső és a Tiger sport kipufogórendszer a 100 mm-es végekkel. Persze a motort sem csak belülről hergelték fel, hanem optikailag is. Az új sminkhez tartoznak a polírozott kiegészítők, a UK-Spec motorborítások és a tanknyílás, amelyet ebbe a motorborítóba helyeztek, ahol egyébként jó nagy a forróság...
Tilos a dohányzás
A teljesen átépített belső térben először is a sportülések tűnnek fel, melyekbe barátunk beépítette a szélessávú szett magassugárzóit. Az egész utastérben a bézs szín dominál: az üléseken, a napellenzőkön, a váltókonzolon, a Momo sportkormányon és a műszerfalon is ezt a színt láthatjuk. A trendnek megfelelően az alu váltókar keretét, az üvegszálas ajtó- és mennyezetborítást, a nitrópalack tartóját és a TV-, valamint a magassugárzók konzolját az autó színére fényezték. De ne feledkezzünk meg a TV és a zöld neoncsövek kapcsolóiról sem, amelyek a hamutartóban lettek elrejtve. Az autó ezzel véglegesen nemdohányzó területté lett nyilvánítva. Vissza a tartalomhoz |
|
|